Profielders over Profield
5 minuten

Field Management.

Huh, wat?

Field Management. Huh, wat?

Als je aan een nieuwe baan begint is het normaal dat je tegen vragen aanloopt. Dit kan in de eerste weken zijn. Maar ook na een half jaar. Wanneer je via Profield een nieuwe uitdaging aangaat kan je voor deze vragen terecht bij onze Field Managers. Maar hoe verloopt dit precies en wat voor voordelen heb jij als Professional? Field Manager Gerrit Bakker vertelt je er alles over!

Dus, Gerrit, hoe zou jij in het kort de rol van een Field Manager omschrijven?

Als Field Manager is het mijn taak om het eerste aanspreekpunt te zijn voor zowel de kandidaat (Pro) als de klant. Samen met mijn collega’s hebben wij het doel dat de Pro met plezier naar zijn werk gaat. Iedere dag weer.

Duidelijk. En wanneer begint jouw taak als Field Manager?

Voordat een Pro aan de slag gaat is er al een traject met één van onze adviseurs doorlopen. Vanaf het moment dat er mondeling akkoord is gegeven voor het tekenen van het contract komt de Field Manager in beeld en neem ik het contact met de Pro over.

Dus het contract is getekend, wat is jouw rol tijdens de eerste week?

Allereerst zorg ik ervoor dat ik bekend ben bij de opdrachtgever en dat ik alle startinformatie kan doorgeven zodat de Pro niet voor verassingen komt de staan op de eerste dag. Na de eerste dag heb ik graag even contact met de Pro om te controleren of de eerste dag goed verlopen is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan werkkleding, begeleiding of een telefoon van de zaak. Als er zaken niet in orde zijn zorg ik ervoor dat het in de eerste week is geregeld. Vervolgens controleer ik na de eerste week of inderdaad alles goed is gegaan en of de Pro goed op zijn plek zit.

En maak je dan ook specifieke plannen met een Pro?

Jazeker. Indien nodig maken we samen met de Pro én zijn toekomstige werkgever een ontwikkelplan. Hier verwerken we bijvoorbeeld benodigde cursussen of trainingen en andere ontwikkelpunten in. Dit plan evalueren en toetsen we op regelmatige basis tijdens de looptijd van een plaatsing. Het uiteindelijke doel van zo’n plan is om ervoor te zorgen dat de Pro een nog grotere meerwaarde wordt voor zijn toekomstige werkgever.

Oké. Dit gebeurt allemaal vooral tijdens en kort na de start. Hoe ziet het contact er hierna uit?

Zodra de Pro tegen vragen of problemen aanloopt sta ik klaar om te helpen. Als alles goed verloopt dan plan ik na de proefperiode een evaluatiegesprek in. Als iedereen nog steeds tevreden is heb ik na een half jaar weer een evaluatie met de Pro en de klant. Het laatste contactmoment is bij de overdracht van het contract van Profield naar de opdrachtgever. Dit zijn alle ‘standaard’ momenten. Uiteraard heb ik tussendoor regelmatig contact om te polsen of alles goed verloopt en waar we kunnen helpen.

En als een Pro tegen problemen aanloopt, met wat voor vragen kan hij dan bij de Field manager terecht?

Alles waar een Pro tegenaan loopt tijdens werk. Écht alles. Dit kan bijvoorbeeld over ontwikkeling, planning of (kleine) meer persoonlijke zaken gaan. Samen met de Pro en opdrachtgever proberen we dan de beste oplossing te vinden.

Een mooi voorbeeld van zo’n hulpvraag is een Pro die mij recent benaderde omdat het niet klikte met een collega waardoor hij niet met plezier naar zijn werk ging. Dit terwijl hij zijn functie en de organisatie geweldig vond. We zijn toen samen met zijn leidinggevende om de tafel gegaan en uiteindelijk is hij middels een ploegwijziging in een team terechtgekomen waarin het perfect klikt.

Dit is natuurlijk een specifiek voorbeeld maar soms kan het gewoon heel fijn zijn om advies te krijgen. Hier heeft iedereen baat bij. Opdrachtgever, Pro en de Field Manager. Een échte win-win-win situatie dus.

Klinkt goed! Wanneer is jouw missie als Field Manager volbracht?

Als de Pro écht werkgeluk ervaart en uiteindelijk overgaat op contract bij onze klant. Dat is het doel. In de meeste gevallen is dit na een jaar dus na zo’n lange tijd contact te hebben gehad met een Pro maken we er graag een feestje van tijdens de laatste evaluatie!

En dat is het moment dat jij tevreden bent met je werk?

Ik ben tevreden als ik zeker weet dat ik er samen met mijn collega’s alles aan hebben gedaan om een Pro succesvol te begeleiden. Zelfs als er uitdagingen zijn, daar haal ik energie uit!