Bos Machines

Businesscase

Over deze case:
Onze samenwerking met Bos is er een waar we trots op zijn. Waarom? Omdat we al sinds 2016 met elkaar bouwen aan de technische teams van Bos! Door deze langdurige samenwerking weet Martijn (Service Manager) van Bos Machines precies wat hij kan verwachten van Profield. Anderzijds is Bos Machines een dusdanig bekende naam binnen Profield dat de adviseurs van zowel de afdeling Service & Onderhoud, de Assemblage én de Engineering precies weten welke professional bij Bos Machines past, en misschien nog wel belangrijker; welke niet!

Over Bos

Bos Machines is begonnen in 1985 als distributeur van houtbewerkingsmachines en introduceerde in 1990 haar eigen merk BMH dat inmiddels is uitgegroeid tot het enige Nederlandse A-merk. In 2009 werd de Windowmaster geïntroduceerd, het eerste compleet computergestuurde bewerkingscentrum. In de jaren na 2009 is de onderneming sterk gegroeid, ook in België, en is het productportfolio uitgebreid met innovaties zoals een lijmrobot, automatische opsluitbanken en RFID-chips per kozijnelement. Daardoor is Bos in staat een complete kozijnfabriek uit te rusten met volledig geautomatiseerde 24-uursproductie.

Om te groeien heb je sterke technische teams nodig. En daar zit ónze meerwaarde. Martijn vertelt je alles over de samenwerking in onderstaande video.

We hebbend de afgelopen 5 jaar een flinke groei doorgemaakt. Die groei heeft er voor gezorgd dat we bij Profield terecht zijn gekomen.

Adviseur Niek over de samenwerking

Onze samenwerking met Bos Machines, en dan in het bijzonder met Martijn, verloopt zeer positief. We weten wat we aan elkaar hebben en kunnen beide snel schakelen wanneer dat nodig is. Doordat we Bos Machines door en door kennen weten we precies welk type professional bij Bos past.

Het leuke aan samenwerken met een échte Machinebouwer is dat onze volledige meerwaarde tot uiting komt. We adviseren en ondersteunen namelijk op iedere technische afdeling. We helpen Bos Machines bij het versterken van de service-afdeling, het assemblage team én op de engineering.

Verder is het leuk om te zien wat de impact is van een langdurige samenwerking met een partner. Dat je bij ieder bezoek weer professionals spreekt die je een aantal jaar geleden bij Bos hebt geïntroduceerd en dat die er nog steeds met veel plezier werken. Naast dát is het echt heel mooi om te zien dat Bos Machines mede door onze professionals hard kan blijven groeien.

De resultaten

En wat onze samenwerking tot nu heeft opgeleverd?

In totaal hebben we bij Bos zeven succesvolle matches met technische professionals weten te creëren. Dit betekent een personeelsgroei van bijna 25% op de technische afdelingen! Van deze zeven professionals zijn er op dit moment 3 in vaste dienst bij Bos Machines, de andere vier werken nog via Profield en gaan naar verwachting binnenkort over op contract.

Zoals gezegd helpen we Bos Machines bij álle technische teams. Dit komt duidelijk terug in de verdeling van de plaatsingen. Van de zeven Pro’s zijn er twee op de Engineering aan de slag, 2 in de Service en nog eens 3 in de assemblage-hal.

Mede dankzij deze Pro’s weet Bos Machines zijn groei door te kunnen zetten. Wij noemen dat; Powered by Professionals.

Bekijk onze beschikbare professionals

Al onze beschikbare Operators, Monteurs TD, Servicemonteurs en Engineers uit de machinebouw of industrie in één overzicht. Deze kandidaten zijn allemaal persoonlijk door ons gesproken en op dit moment beschikbaar. Bekijk ze nu!

Bekijk onze professionals

Whitepaper: de techneut van de toekomst

Hoe ziet de toekomst van jouw organisatie eruit? Hoe zal technologie ons dagelijkse werk veranderen? Worden robotisering en automatisering de baas binnen onze organisatie? Welk type medewerker overleeft in de eeuw van nieuwe machines en robots?

Download 'm hier